RSS

Monthly Archives: July 2013

“YOU” Problems….

Like I always say…it’s not one thing on this Earth that happens by chance.  Everything under the sun has a predetermined outcome…eventually…what is meant to happen…will happen.  Again…the delay might manifest…but the denial will never appear (you’ll catch that)…for the simple fact of…how that thing is supposed to be will be.

It’s been a long time people…way longer than I anticipated…but hey like I just said…it was the delay…not the denial…lol.  I mean…it’s been soooo long…I bet some of you need a refresher course (that’s crazy…lol)…so here we go.  I don’t proof-read…filter or check over my work.  I feel that what comes out…comes out…jacked punctuation…bad grammar…misspellings…ooh well.  My writings are straight raw…as they say…straight shot…NO CHASER.  Also…I’m a storyteller of sorts…God gives it to me differently….you know kinda like a movie in my head and I just let it flow through words.  Okay…enough of that…let’s keep this train moving…

The other day I was at work minding my business…mingling with a few guests…and this young lady started to ask me questions out the blue.  I’m not really tripping…because that happens more than you would think.  I think it’s kinda different how a person would just spill their guts out to a stranger…so as I am talking to her…I began to doodle all the advice that I said to her…and when I was done it was like the Picasso of advice on a notepad…it kinda went something like this…

One can’t expect to take action and not have a reaction.  Placing stock in man is like placing a dozen of eggs in a wet paper bag…

The adversary operates in confusion…and as long as you keep that same clueless confused company will continued to be shackled…

Class is in session…your business is your business…when you allow the world to see…you are merely giving them an open invitation…an invitation that comes with presents…presents of dysfunction…envy and jealousy.

One thing I know is that one can’t keep something that doesn’t have the desire or intention of being kept…if that thing is kept by manipulation and deception then bitterness is conceived…and once  bitterness is birthed…it is an enormous baby to handle.

Ladies and GENTLEMEN too…understand your worth…stop devaluing yourself because another person feels a certain way.

It is a huge difference between being patient and stagnant…patience births fortitude…while stagnation is the love child of bitter and unhappiness.

Learn when to end a relationship (and I’m not just talking about affairs of the heart)…the ending of a relationship should make you BETTER not BITTER.  If you are ‘bitter’…that’s a ‘you’ issue…not a ‘them’ problem.  Only you can allow a situation to rob your joy.

Now what am I talking about folks…I’m talking about ‘you’…understand that the only thing that you control is you…When you take possession of your own self and live your life…you never have to worry about anything else…Be comfortable in your skin…you are the only person that has to wear it…

 
1 Comment

Posted by on July 16, 2013 in Change

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

The New Me…

…just wanna say I’m back and I miss yall. This guy is ready to write…

 
Leave a comment

Posted by on July 15, 2013 in Uncategorized